وبلاگ

چگونه خواندن کتاب بر روحیه و روابط شما تأثیر مثبت می گذارد؟

تاثیر مطالعه بر روحیه 6545642

اگر عاشق مطالعه هستید، پس خواهید فهمید که غرق شدن در یک اثر داستانی چقدر باورنکردنی است. هنگامی که در فضای داستان قرار گرفتید، گویی به حالت رویایی منتقل می شوید که می توانید محیط و شخصیت های توصیف شده را لمس کرده، چشیده و احساس کنید. مدتها پس از بستن کتاب، یک داستان خوب می تواند روی شما تأثیر بگذارد و با شما بماند و باعث لذت، خنده و احساس آرامش در میان طوفان این حالت جدید شود!

بله! ادبیات هنوز هم می تواند  تأثیرات مهمی بر روحیه و احساسات ما بگذارد. کلمات موجود در یک صفحه می توانند ما را عصبانی، هیجان زده، ترسو، گریان و … کنند، دقیقا به مانند تماشای یک فیلم!

چشم انداز در یک رمان همیشه یک تأثیر اساسی است. وقتی خوب نوشته شود، هیچ چیز مانند روایت اول شخص خواننده را غرق نمی کند. این همان تأثیری را ایجاد می کند که بصری دیدن یک شخصیت را مشاهده می کنید. ما می توانیم هر آنچه را که احساس می کنند حس کنیم و بصیرت مستقیم به ذهن شخص دیگری داشته باشیم. هر تصمیم و فکری برای بررسی دقیق ما ارائه نمی شود بلکه ما این شخصیت را به شکل بسیار پیشرفته تری نسبت به صفحه نمایش می شنویم و می بینیم  زیرا از طریق پرسپکتیو تقریباً به یک پسوند برای ما تبدیل می شوند و طبیعتاً ما به آنچه برای آنها اتفاق می افتد اهمیت می دهیم. فقط وقتی کتابی چیزی را در اختیار ما قرار می دهد که بتوانیم واقعاً ریشه آن را تأمین کنیم، می یابیم که از نظر احساسی روی آنچه می خوانیم سرمایه گذاری کرده ایم.

تاثیر مطالعه بر روحیه 6545642

خواندن کتاب چه تاثیری بر مغز می گذارد؟

مطالعه در سنین جوانی نقشی اساسی در یادگیری دارد و مطمئناً با بزرگتر شدن، این مزایا از بین نمی روند. طبق گفته دانشگاه روچستر، مغز ما تا سن 25 سالگی کاملاً شکل گرفته است، اما آیا مطالعه در بزرگسالی می تواند به سالم نگه داشتن مغز ما کمک کند؟ در یک کلام بله. موری موریسون، کارشناس یادگیری و بنیانگذار tassomai.com می گوید: “مزایای مطالعه در شناخت ما کاملاً مستند است و با افزایش عملکرد شناختی، حافظه فعال و تفکر بالا با حل خلاقانه مسئله مرتبط است. به زبان ساده‌تر، تلاش مداوم و ملایم ساختن تصاویر در ذهن هنگام مطالعه، مغز شما را نسبت به انواع غیرفعال سرگرمی مانند فیلم یا تلویزیون مناسب تر می کند.

یک فیلم غالباً در 90 دقیقه تمام می شود اما تکمیل یک رمان ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد. بنابراین کتاب  با تمرین دادن  به ما وقت می دهد تا ناخودآگاه در مورد جهتی که داستان کتاب می رود حدس بزنیم و تخیل را در خود تحریک کنیم.

در حقیقت، مطالعه فقط تحریک تخیل شما نیست بلکه وقتی مطالب خاصی را می خوانیم، بخشی از مغز ما که فعال می شود همان بخشی است که گویی ما آن کارها را انجام می دهیم. داستان به نوعی شبیه ساز عمل می کند و این پیامدهای زیادی در مورد نحوه تمرین قسمت های مغز، تشکیل سیناپس های جدید و تقویت موارد موجود دارد.  این کمک می کند تا توضیح دهید که چرا یک داستان غم انگیز می تواند احساس عاطفی در ما ایجاد کند، در حالی که یک  داستان هیجان انگیز می تواند ما را از روی  صندلی بلند کند.

خواندن چیزی است که ارزش دارد در برنامه روزمره شما بازیابی شود، درست مانند مسواک زدن یا یوگا. خواندن کتاب فعالیتی است كه می تواند مغز را جوان نگه دارد، با هر صفحه ورق خوردنی  مغز برای رمزگشایی، ذخیره و نگهداری اطلاعات بیشتر تلاش می كند. مطالعه ورزش ذهنی را فراهم می کند که برای کمک به محافظت از مغز در برابر کاهش شناختی بیماری هایی مانند آلزایمر بسیار مهم است، این امر عملکرد مغز را افزایش می دهد و می تواند به اتصال قسمت های مغز کمک کند.

مغز شما یک ماشین یادگیری است و برای بهینه سازی عملکرد و بهبود حافظه و توانایی تفکر شما باید به یادگیری ادامه دهد زیرا خواندن از نظر عصب شناختی بیش از سایر روش های جمع آوری اطلاعات، مانند گفتار یا گوش دادن ، چالش برانگیز است.

خواندن کتاب نه تنها یک تمرین خوب برای مغز است بلکه به شما کمک می کند تا آرام باشید،  مطالعه باعث کاهش استرس در بدن و ذهن می شود که می تواند منجر به بهبود سلامت روحی و جسمی شود. خواندن کتاب قبل از خواب ایده خوبی برای کمک به اشخاصی است که استرس دارند، این عمل به شما اجازه می دهد تا بدن خود را برای خواب راحت آماده کنید،  فقط به خواندن نسخه های خوب قدیمی به جای کتاب های الکترونیکی توجه داشته باشید زیرا نور ناشی از آنها می تواند از ورود مغز شما به حالت آرامش جلوگیری کند.

مطالعه برای روحیه و سلامت روان ما چه تاثیری دارد؟

هیچ چیز لذت بخش تر و رضایت بخش‌تر از غرق شدن در یک کتاب خوب نیست. مطالعه  نوشته های جذاب باعث زنده شدن دنیاهای ناشناخته می شود و شخصیت ها دچار سو تفاهم نمی شوند و اتفاقا تب خیلی بیشتر از سرگرمی محض برای ما رخ می دهد. می افتد. غرق شدن در یک کتاب خوب نوعی فرار از دسترس را برای بسیاری فراهم می کند، کتاب می تواند به کاهش سطح کورتیزول کمک کند، هورمون استرس اولیه که می تواند بدن ما را ویران کند.

مطالعه  باید به خاطر تأثیر مثبت آن در سلامت روان  باید جشن گرفته شود. جایی که بسیاری از اوقات فراغت ما به لطف محصولات فن آوری القا کننده دوپامین و  پای تلویزیون سپری می شود، فرصت نشستن آرام، راحت ، بی دغدغه و غرق کردن خود در یک کتاب یک مرهم ذهنی ارزشمند است.

ایجاد عادت خواندن و خوب خواندن  نه تنها می تواند روشنگر و الهام بخش باشد، بلکه می تواند زندگی ما را شادتر، متعادل تر کرده و ارزش بیشتری برای زندگی قائل شود.

در زمان بحران است که مطالعه می تواند پشتوانه ساکت و آرام ما باشد زیرا در شرایط بحرانی، همه ما به اطمینان خاطر و چیزهایی نیاز داریم که بتوانیم آن را حفظ کنیم و این امر برای بهزیستی ذهنی شخصی ماست.

تاثیر مطالعه بر روحیه 6465464655

مطالعه چه تاثیری بر روابط ما می گذارد؟

خواندن داستان ها از نظر احساسی ما را توسعه می دهد و  باعث می شود که ما به طرق مختلف فکر و احساس کنیم. همانطور که با شخصیتهای داستانی ارتباط برقرار می کنیم یاد می گیریم که مردم را بهتر در خط به خط کتاب درک کنیم.

روایت ها با محتوای احساسی خوانندگان را به احساس همدلی ترغیب می کند و یک شبکه عصبی ویژه واقع در انسولای قدامی و نواحی قشر میانی سینگولاته مغز شکل می گیرد.

مطالعه کتاب های پرماجرا و هیجان انگیز که در فرد حس تعلیق ایجاد می کند، می تواند به ما کمک کند تا از مشکلات خود دور شویم و به ما  می فهماند افرادی در شرایط بدتر از خودمان هستند.

كتابهای شاد می توانند برای خلق و خو بسیار مفید باشند و هنگامی كه با پیچیدگی های زندگی دست و پنجه نرم می كنید می توانند حواس پرتی خوبی باشند و این امید  و اطمینان را می دهند كه  شادی همیشه وجود دارد و دیر و زود به سراغمان خواهد آمد.

خواندن کتاب های نوستالژیک ،مانند کتاب هایی که در بزرگسالی یا نوجوانی می خوانیم و از آنها لذت می بریم می تواند ما را به دوره شادتری از زندگی بازگرداند. از آنجا که کتاب قبلاً خوانده شده است، یک عنصر راحتی، امنیت و اطمینان وجود دارد؛ شما با شخصیت ها، مطالب و البته پایان آن آشنا هستند بنابراین عدم اطمینان برطرف می شود.

برای افرادی که از نظر عاطفی در تمام این شیوع همه جانبه دست و پنجه نرم می کنند، خواندن کتاب هایی درباره دلتنگی می تواند بسیار مفید باشد و  در این میان عطر و بوی یک کتاب قدیمی بسیار شگفت انگیز است!

زندگی نامه و زندگینامه

این ژانر می تواند برای عقل و عواطف بسیار مفید باشد. آنها دروس تاریخ هستند که از طریق زندگی افراد خارق العاده گفته می شود  و به ما درس زندگی می دهند، اوج، پستی و بلندی، شکست و موفقیت و …  آنها می توانند موفقیت های ما را ارزیابی کرده و چالش ها، قدرت برای مقابله با شکست های و اعتماد به نفس برای ایجاد خودسازی را در ما فراهم کنند.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>