وبلاگ

بررسی کتاب 13 دلیل برای اینکه … کتابی که هرگز از یادتان نخواهد رفت

کتاب 13 دلیل برای اینکه 64564546423

درباره نویسنده

جی اشر نویسنده آمریکایی رمان های معاصر نوجوانان است. وی در آرکادیا، کالیفرنیا متولد شد و در خانواده ای بزرگ شد که وی را ترغیب می کردند تا به دنبال موسیقی و نویسندگی باشد.

رمان 13 دلیل برای اینکه … اولین رمان جی اشر؛ و پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و در سرار دنیاست، این کتاب بیش از 3 میلیون نسخه تنها در ایالات متحده به فروش رسانده است، همچنین یک سریال سیزده قسمتی نیز از ساخته شده است. سیزده برای اینکه … مورد تحسین نویسندگان بزرگی از جمله الن هاپکینز، شرمن الکسی، کریس کراچر و گوردون کورمن قرار گرفته است.

دومین رمان او با نام آینده ما توسط کارولین مکلر به طور مشترک نوشته شد و در سال 2011 منتشر شد. وی همچنین چندین کتاب مصور و رمان طنز مدرسه راهنمایی نوشته است.

اشر یکی از طرفداران مجموعه تلویزیونی زندگی به اصطلاح من است و از آن به عنوان تأثیر عمده در کار خود یاد می کند.

او همچنین نویسنده کتاب پرفروش “فروغ ” نیویورک تایمز است. رمان های اشر به سی و هفت زبان ترجمه شده است. وی هم اکنون  با خانواده اش در کالیفرنیا زندگی می کند.

کتاب 13 دلیل برای اینکه 64564546423

خلاصه داستان

این رمان نوجوان و معمایی از آن دسته رمان هایست که پایان خوشی ندارد. قهرمان داستان 13 دلیل برای اینکه، هانا بیکر قبلاً زندگی خود را از دست داده است. ما داستان های او را از طریق ضبط های صوتی که قبل از مرگ انجام داده می شنویم و همه چیز در رمان با دانش مرگ او آلوده است.

این داستان هانا بیکر 16 ساله، دختری است که خودکشی کرده است. او سیزده دلیل تصمیم خود  برای خودکش را در مجموعه ای از هفت نوار صوتی ضبط کرده و برای  همکلاسی ش کلی جنسنپست می کند و دستورالعمل انتقال آنها از یک دانش آموز به دانش آموز دیگر به سبک یک نامه زنجیره ای را نشان می دهد. از طریق صدای ضبط شده هانا، همکلاسی های او دلایل تصمیم گیری هانا برای گرفتن زندگی خود را می آموزند. خواننده علاوه بر هانا، داستان را از نگاه کلی جنسن، یکی از دریافت کنندگان نوارها می بیند.

او در این نوارها می گوید 13 دلیل وجود دارد که باعث شده است تا او به خاطر آنها جان خود را از دست بدهد! و در هر طرف هر نوار یکی از این دلایل را توضیح می دهد، در یکی از این کاست ها می گوید که شخص یابنده این جعبه نوارها، یکی دیگر از این 13 دلیل است!

هر نوار حکایتی راجع به یکی دیگر از همکلاسی هایش فاش می کند که هانا رفتارها و اقدامات او را مسئول مرگ خود می داند.

درباره کتاب 13 دلیل برای اینکه

بدون شک برای همه ما پیش آمده است هر چند وقت یک بار به کتابی برمی خوریم که با یکبار خواندن هرگز نمی توانیم  داستان آن را از ذهنمان بیرون بیاوریم، یکی از این کتاب های بی نظیر که در صدر لیست شخصی من قرار دارد، 13 دلیل برای اینکه … اثر جی اشر است.

رمانی جذاب که نویسنده چنان  با صداقت و سادگی داستان خود را تعریف می کند که فاجعه کاملاً واقعی احساس می شود.

از طریق روایت های دوگانه هانا و كلی، نویسنده جی اشر، داستانی پیچیده و دل انگیز از سردرگمی و ناامیدی را بافته است كه خوانندگان نوجوان را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این کتاب نگاه شما به دنیا را تغییر خواهد داد، به ویژه نسبت به اطرافیانتان! رمان سیزده دلیل برای اینکه …  شاید تلنگری باشد تا کمتر نسبت به دنیای پیرامونمان بی تفاوت باشیم! خصوصاً اینکه می توان با احساسات هانا ارتباط برقرار کرد. این رمان نکاتی را برای ما یادآوری می کند که شاید بارها و بارها شنیده ایم، اما کمتر به آنها عمل می کنیم، نحوه رفتار ما خواه عمدی یا غیر عمدی نسب به یکدیگر، تاثیرات مثبت و منفی فراوانی بر روح و روان اطرافیانمان بر جای می گزارد. هر یک از این اعمال و رفتار می تواند به تنهایی کوچک باشد، اما در صورت تکرار و تاکید می تواند اطرافیانمان را به پرتگاه نزدیک کند! این کتاب آنقدر به واقعیت نزدیک است که به سختی متوجه می شویم که این یک داستان است. اما واقعاً نحوه برخورد ما با دیگران قطعاً بر زندگی آنها تأثیر می گذارد.

در واقع در  این کتاب سخن از سختی محیط دبیرستان برای نوجوانان رفته است. همه ما برخی از مواردی را که در این کتاب اتفاق می افتد را تجربه کرده ایم یا در حال تجربه آنها هستیم و این یک یادآوری جدی است که ما باید بیشتر مراقب نحوه رفتار با اطرافیان خود باشیم.

کتاب 13 دلیل برای اینکه  4654216554654

من به عنوان یک بزرگسال  با مرور خاطرات، به دوران دبیرستان و تأثیر آن بر جوانان نگاه کردم، متوجه شدم که این کتاب نماینده آن دوره دردناک و دردسرساز برای بسیاری از جوانان است. این کتاب خوش خوان، صفحه ای بسیار جذاب دارد. شاید موضوع مطرح شده در آن چندان دلنشین و جذاب نباشد؛ اما برای آگاهی بیشتر همه باید آن را بخوانیم، عمیقاً به شخصیت ها و داستان جلب خواهید شد زیرا شخصیت ها خوب خلق شده اند، کتاب سرعت ساخت عالی را حفظ کرده و موضوع آن فوق العاده  تأثیرگذار است.

سخنان هانا در این رمان  واقعاً نوجوانانه است اما در عین حال بصیر و بالغ است. معصومیت و مهربانی کلی جنسن کاملاً در کنار ناراحتی، خجالت و ناتوانی در بیان کلامی تجربه اش قرار دارد. خودکشی هانا از نظر اطرافیان او تنها یک واقعه است، اتفاقات بی معنی که بخشی از زندگی و بزرگ شدن اوست. در حالی که آنها رازهایی بودند که هیچ کس نمی دانست او بخشی از آنها است و رویدادهایی بودند که دست اندرکاران آنها بسیار متفاوت نگاه می کردند زیرا آنها فقط یکدیگر را به اندازه کافی نمی شناختند تا درد طرف مقابل را ببینند. تعداد زیادی از تماس های نزدیک، نزدیک به دست دادن و فرصت های تلف شده  در موارد خودکشی وجود دارد. شنیدن حقیقت هانا دلخراش است اما ضروری و قدرتمند است.

این رمان با ردیابی هیجان انگیز و صحنه های معرکه نوجوانان، خوانندگان جوان را به شدت به خود جلب می کند، این کتاب همچنین به آنها بینشی نسبت به همسالانی که ممکن است خودکشی کنند، می دهد.

کل پیام این کتاب این است که مراقب آنچه با مردم انجام می دهید باشید، زیرا هرگز نمی دانید که آنها با کوچکترین حرف و رفتار ناخوشایند شما چه چیزی را تجربه می کنند. شما می توانید به افراد مهم زندگیتان صدمه بزنید حتی با ک

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>