وبلاگ

نقد و بررسی 9 نوامبر داستان عاشقانه ای که فراموش نمی شود

رمان 9 نوامبر 867455312

کالین هوور با درخشش بی نظیرش در 9 نوامبر به صفوف مفاخری مانند جنیفر وینر و جوجو مویز می پیوندد. مطمئناً بسیاری از خوانندگان را خوشحال خواهید کرد.” (مجله کتابخانه ، مرور ستاره دار(

9 نوامبر یک رمان نفسگیر دیگر از کالین هوور است که پر از هیجان، هجوم و درد دل است. من هر صفحه به صفحه این کتاب را دوست داشتم و در کلمه  به کلمه آن غرق در زیبایی و هیجان می شدم.  (آنا تاد ، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز از سری پس از آن)

“اگر هنوز 9 نوامبر را نخوانده اید، از برنامه شلوغ خود معذرت خواهی می کنید، اگر از جذابیت فوق العاده آن آگاه شوید، همه برنامه هایتان را برای خواندن آن کنسل خواهید کرد (بررسی کتاب RT )

سبک منحصر به فرد داستان نویسی کالین هوور با 9 نوامبر می درخشد … اگر جرات کردید عاشق شخصیت های اول کتاب نشوید!! (وبلاگ کتاب Vilma)

رمان 9 نوامبر 867455312

درباره نویسنده

رمان های کالین هوور در زمینه ادبیات بزرگسالان و جوانان است، این نویسنده پرفروش نیویورک تایمز 7رمان و یک رمان کوتاه دارد که 9 نوامبر محبوب ترین و جذاب ترین آنهاست. او به همراه همسر و سه فرزندش در تگزاس زندگی می کند. هوور بنیانگذار The Bookworm Box  یک سرویس اشتراک کتاب است که 100٪ سود خود را صرف امور خیریه می کند.

داستان کتاب 9 نوامبر

روز آخر فالون در کالیفرنیا است، زیرا او به نیویورک نقل مکان می کند. او برای صرف ناهار با پدر بازیگر متکبر خود بیرون رفته و زمان سختی را برای آن صرف کرده است. صورت و سمت چپ فالون چند سال قبل در حالی که او پیش پدرش بود در آتش سوخته بود. پدرش سعی می کند او را متقاعد کند که دیگر نمی تواند به عنوان بازیگر شغلی داشته باشد و حتی این واقعیت را بیان می کند که او دیگر حتی با هم قرار ملاقات ندارد. وقتی بن وارد عمل می شود و وانمود می کند دوست پسر فالون است تا پدرش را از کار بی اندازد، ادیسه ای برای فالون و بن آغاز می شود.

هر دو شخصیت هجده ساله هستند و بن دانشجو و نویسنده است. فالون در یک نمایش تلویزیونی بازی کرده بود اما پس از آتش سوزی شغل خود را از دست داد. 9 نوامبر هم سالگرد آتش سوزی است و هم  روز ملاقات آنها. آنها روز را با هم می گذرانند و هركدام متوجه می شوند كه شخص خاصی را پیدا كرده اند. آنها توافق می کنند که هر روز 9 نوامبر ، تا بیست و سه سالگی، ملاقات کنند. بنابراین آنها با یک پیمان بدون تماس تلفنی، بدون شماره، بدون شبکه های اجتماعی یا ایمیل های رد و بدل شده موافقت می کنند. چیزی جز انتظار برای سال آینده وجود ندارد ….

درباره کتاب

9 نوامبر درباره دو شخصیت پیچیده است: فالون؛ ستاره کودک سابق که آینده ای درخشان پیش رو دارد و بن کسلر  پسری مرموز که با زمان بندی بی عیب و نقصی وارد زندگی او می شود.

هیچ یک از آنها نمی توانند باور کنند که در هجده سالگی، پس از چند ساعت شناخت از یکدیگر، می توانند ارتباطی داشته باشند که  این اندازه از نظر احساسی قوی باشد. هر دو آنها می فهمند که در مکان مناسبی برای یک رابطه نیستند. هر دو اهداف و رشد خود را برای کار دارند. این دو نفر قصد دارند برای 5 سال آینده در همان روز، 9 نوامبر دیدار کنند تا یکدیگر را در مقابل اهداف خود مسئول بدانند. آنها قصد دارند در بین هر جلسه ارتباطی نداشته باشند. این کتاب در طول قول پنج ساله آنها نوشته شده و هنرمندانه انجام شده است.

رمان 9 نوامبررمان 9 نوامبر 55424553

هر ساله این دو با هم ملاقات می کنند. بن بسیار قصد دارد اطمینان حاصل کند که فالون خود را از نظر زیبایی واقعاً زیبا می بیند و فالون بن را به ادامه نوشتن رمان خود (رمانی که از جلسات آنها الهام گرفته شده) و همه نقاط عطف زندگی را در این بین تشویق می کند. با گذشت هر سال هیچ تماسی بین آنها تنها ثابت نیست و احساسات آنها نسبت به یکدیگر با گذشت زمان بیشتر می شود. اما زندگی آنها را به جهات مختلف هدایت می کند.

از آنجا که کتاب های کالین هوور همیشه یک پیچ و تاب غافلگیرکننده دارد، خواننده متوجه می شود که بن چیزی را پنهان می کند، اما آنچه او پنهان می کرد در نوع خود غیرمنتظره و تراژیک است. هوور همیشه می داند که چگونه داستان های خود را در یک کمان کامل قرار دهد و می داند که چگونه خوانندگان خود را بر شخصیت ها و لحظات ایده آل تصویر سوق دهد.

فالون و بن شخصیت های جذابی هستند، هر دو دارای نقص اند و هر دو چیزهایی دارند که آنها را ناراحت می کند. آنها در احساسات خود نسبت به یکدیگر واقعی هستند، اما  زندگی، پنج سال می تواند تغییرات زیادی ایجاد کند و خواننده شاهد تمام تغییرات  هر دو آنها و تعمیق احساسات آنها نسبت به یکدیگر است.

کالین هوور یک رئالیست عاشقانه است، دنیایی که او برای خوانندگانش به ارمغان می آورد عشق صادقانه است و همیشه آسان نیست.  داستانی جذاب با روایتی بی نظیر و درخشان  که بعد از اتمام کتاب به خود خواهید گفت که ای کاش نویسنده این رمان من بودم!

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>